Fiziksel ve Kimyasal Değişim 5e Modeli


GÜNLÜK DERS PLANI
 
5e Ders planını hazırlayan Zehra ÇİFTÇİ ye teşekkür ederiz.

BÖLÜM 1
Dersin Adı: Fen ve Teknoloji

Sınıf: 6

Ünite Adı: Maddenin Tanecikli Yapısı
Konu: Fiziksel ve Kimyasal Değişim
Önerilen Süre: 30 dakika

 


 

BÖLÜM 2

 

Öğrenci Kazanımları:

 Fiziksel ve kimyasal değişimlerin atom-molekül düzeyinde açıklaması ile ilgili olarak öğrenciler;

3.1. Maddenin sadece görünümünün değiştiği olaylara örnekler verir (BSB-6,8,).

3.2. Bir maddenin değişerek başka bir maddeye/maddelere dönüştüğü olaylara örnekler verir(BSB-6,8).

3.3. Fiziksel değişimlerde değişen maddenin kimlik değiştirmediğini vurgular (BSB-6,8,9; TD-2)

3.4. Kimyasal değişimlerde madde kimliğinin değiştiğini fark eder (BSB-6,9).

 

Bilimsel Süreç Basamakları:

Gözlemlere dayanarak bir veya birden fazla özelliğe göre karşılaştırmalar yapar.

Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar.

 

Tutum ve Değerler:

Kendisine ve çevresine karşı ilgi ve merak duyar.

Kendi başına fikir üretir.

Görevleri isteyerek gönüllü olarak yapar.

Sorumluluklarını yerine getirmeye gayret eder.

 

Güvenlik Önerileri: Yapılan deneylerde kullanılan maddeler öğrenciler için tehlikeli olabilir.

 

Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri: Buluş yoluyla öğrenme, soru cevap yöntemi, grup çalışması, deney yaptırma.

 

Kullanılan Öğretim Teknolojileri, Araçlar: Projeksiyon, deney için malzemeler vb.

 

Öğretme- Öğrenme Etkinlikleri:

 

1) GİRİŞ:

Öğretmen öğrencilere selam verdikten sonra günlerinin nasıl geçtiğini sorar. Daha sonra sınıftan bir kişiden kağıt ister. Kağıdı ikiye böler ve bu ne diye sınıfa sorar. Öğrenciler kağıt cevabını vereceklerdir, o zaman kağıdı yırttığımızda özelliği değişmiş midir diye sorulur. Ardından kağıdı yakıp şimdi ne oldu diye sorulur. Öğrenciler yandı kül oldu cevabını vereceklerdir. Yanan kağıdın ve normal kağıdın üzerine isim yazmalarını isteyerek yanan kağıdın üzerine isim yazamadıklarını görmelerini sağlanır. Ardından o zaman kağıdın özelliği değişmiş midir diye sorulur.

 

2) KEŞFETME:

Öğretmen öğrencilere eşit miktarda küp şekeri iki tüpe koyacağını birini ısıtacağını diğerine ise su ekleyeceğini söyler. Öğrencilerden hangi tüpte ne gibi değişik olur tahminlerini alır. Ve deneyi yapar. Sınıf sayısına göre grup oluşturulur. Daha sonra gruplara deney çalışma kağıdı ve malzemeler vererek deney kağıdını doldurmaları istenir. Öğretmenle birlikte cevaplar söylenir.

 

3) AÇIKLAMA:

Fiziksel değişim nedir? , Kimyasal değişim nedir? Soruları yöneltilir.

Fiziksel değişim, maddelerin yapısı değişmeden sadece hal, biçim, şekil

Dış görünüşünde meydana gelen değişimlere verilen isimdir. Fiziksel değişmeler sonucunda yeni maddeler oluşmaz. Sadece maddenin renk, şekil, büyüklük gibi özellikleri değişir.

Kimyasal değişim, maddenin iç yapısında meydana gelen değişmelere kimyasal değişmeler denir. Kimyasal değişimde maddenin şeklinin yanı sıra tadı, kokusu ve rengi de değişebilir. Kimyasal değişmeye uğramış maddeyi eski haline getirmek zordur veya mümkün değildir. Çünkü maddenin kimyasal yapısı değişir. Farklı özellikteki maddeler oluşur.

 

4) DERİNLEŞTİRME:

Animasyon üzerinden oyun yolu ile fiziksel ve kimyasal değişim etkinliği yapılır.

Öğrencilerinde konu hakkında günlük hayattan örnekler vermeleri istenir.

 

5)DEĞERLENDİRME:

Öğrencilere test soruları sorulur.

 

 

 

 

 

DEGERLENDİRME SORULARI

 





 

 

 

 

 

 

DENEY ÇALIŞMA YAPRAĞI

 

 

           

Maddenin
Adı
Maddenin
Özellikleri
Uygulanacak işlem
Gözlemlenen
Değişim
Son
Durum
İlk durum ile
Son durumun
Karşılaştırılması
Kağıt
 
Yırtalım.
 
 
 
Kibrit
 
Yarısına kadar yakalım.
 
 
 
Mum
 
Yakalım.
 
 
 
Süt
 
Sirke ekleyelim.
 
 
 
Yemek sodası
 
Sirke damlatalım.
 
 
 
Patates veya elma dilimleri
 
Bir süre bekletelim.
 
 
 

 

           

 

 

DENEYİN SONUCU

  1. Yanma sonucunda gözlemlenen durumlar ……………… ……………………………………………………………
  2. Maddelerin şekli.………………………………………..

……………………………………………………...…………

  1. Kimyasal değişim………………………………………..

……………………………………………………...…………

 

 

 

 

 

1 yorum:

  1. PRAGMATICID GAMES FOR SALE! - Mapyro
    PLAY 통영 출장마사지 FOR REAL. SALE!. Shop the Largest 밀양 출장안마 Selection, Click to See! Search eBay 전라북도 출장샵 faster 남원 출장안마 with 남양주 출장안마 Mapyro. Money Back Guarantee ensures YOU receive the

    YanıtlaSil